in

10 nenápadných psychologických trikov reštaurácií, na ktorých sa pousmeješ, no skutočne fungujú

#1 Zopakovanie objednávky

Zákazník: „Poprosil by som jeden smažáčik, k tomu hranolky a kečup.“

Čašník: „Čiže jeden smažáčik, hranolky a kečup. Mám to.“

U zákazníka by to malo vyvolať pocit toho, že dostal to čo chcel.

 

#2 Navrhnutie „vylepšenia“ jedla

Napríklad si zoberme taký hamburger. Keď si ho objednáš, čašník ti ponúkne možnosť pridať si extra syr alebo mäso. Počas toho ti však nepovie, koľko bude tento upgrade stáť. V tej chvíli si neuvedomíš, že to môže cenu burgera zvýšiť o 2€ a s radosťou si ho tam dáš pridať.

 

#3 Dve slamky v pohári

Čašník pridá do pohára (väčšinou do pohára so studeným drinkom) dve slamky, aby zákazníci vypili nápoj rýchlejšie. Prečo? Pretože platí jednoduché pravidlo: viac drinkov = väčší účet na zaplatenie.

 

#4 Stránka s najdrahším jedlom

Keď je už zákazník pohodlne usadený, čašník prinesie otvorený jedálny lístok a predloží ho pred zákazníka. Lístok je samozrejme otvorený na stránke, kde sa nachádzajú najdrahšie jedlá. Zákazník si tak ako prvé prečíta tú najdrahšiu ponuku, možno na niečo z toho dostane chuť a objedná si to.

 

#5 Povzbudzujúce prikývnutie

Či už si niečo objednávaš, vyberáš alebo sa nevieš rozhodnúť, čašník ťa podporí prikývnutím hlavy. Tým získaš pocit, že si si vybral správne.

 

#6 Obzvlášť milí k deťom

Keď do reštaurácie vojde rodinka s deťmi, čašník je k ním obzvlášť milí. Pomôže im s výberom jedál, prihovorí sa dieťaťu a podobne. Rodinka sa potom cíti v reštaurácii spokojne a pohodlne, začo sa čašníkovi odvďačí tringeltom.

 

#7 Dezert

Čašník sa zmieni o dezerte už na začiatku, nie po zjedení hlavného jedla. Tým docieli to, že nad dezertom budete počas jedenia hlavného chodu rozmýšľať. Nakoniec možno myšlienkam o lákavom dezerte podľahnete a dezert si objednáte.

Často sa tento trik využíva v kaviarňach. Keď si objednáš kávu, čašník ti ku kávičke ponúkne aj zákusok. Aj keď najskôr odmietneš, neskôr si ho možno aj tak objednáš. 

 

#8 Pri jedlách nenájdeš znak €

Niektoré reštaurácie majú svoj jedálny lístok bez znaku eura pri cenách (15,95 namiesto 15,95€). Keď človek nevidí tento znak, neuvedomuje si, že toľko míňa peniaze, a preto sa viac sústredí na jedlo na nie na cenu.

 

#9 Využívanie špeciálnych názvov

Reštaurácie často vyžívajú špeciálne názvy pri svojich jedlách. Ako sú napríklad kultúrne názvy, názvy z iných jazykov a podobne. Tým znie jedlo viac výnimočne/neobyčajne. Napríklad taký Blanco Queso y Carne.

 

#10 Hra s číselami

Možno poznáš starý trik s cenami produktov, ktoré končia na 9. Napríklad 10,99. Tvorcovia jedálnych lístkov majú na to však iný názor. Efektívnejšie podľa nich je, keď sú sumy zakončené na .95, pretože vyzerajú „priateľskejšie„.

Niektoré reštaurácie zvyknú pre prehľadnejšie menu nechávať ceny aj bez centov.

Zdroj

   
Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre