Boj s hmyzom sa neraz stáva osobným, a potom ide akákoľvek iná činnosť bokom, dokiaľ sa nepodarí otravný hmyz zlikvidovať. A to hlavne, keď ide o otravného komára.
O tom vie svoje aj pilot lietadlovej linky EasyJet z Amsterdamu do Manchesteru, ktorého pred štartom v kabíne pilota uštipol komár.
Komárovi sa podarilo pred smrťou utiecť do bezpečia trupu lietadla, a preto dal pilot nariadiť hĺbkové čistenie celej mašiny. To samozrejme znammenalo, že odlet lietadla bol odložený, až dokiaľ sa komár nenašiel a nezabil.
Pasažieri v čakárni vysedávali viac ako 5 hodín. Jeden z pasažierov opísal situáciu takto: „Meškanie na tabuli stúpalo každých pár minút a jediná informácia, ktorú nám poskytli, bola, že let je posunutý kvôli technickým problémom. Nakoniec vyšiel von samotný pilot a prezradil nám, že ho v pilotnej kabíne uhryzol komár, a pre riziko ďalšieho hmyzu na palube lietadlo muselo prejsť dodatočným čistením.“
Hovorca EasyJet bráni konanie pilota a tvrdí, že jeho rozhodnutie v tejto výnimočnej situácii bolo správne, nakoľko pilot jednal v záujme bezpečnosti celej posádky, a teda aj v záujme bezpečnosti samotných zákazníkov. Letecká spoločnosť cestujúcim ako kompenzáciu ponúkla až stravný lístok v hodnote 5 euro.
Bohaté ospravedlnenie.