Určite ste sa už viacerí v posledných rokoch stretli s pojmom influencer, či influencerstvo. Napriek tomu existuje široká skupina udí, ktorá nevie, čo to znamená. Presnú definíciu nájdete nižšie v článku. Najnovšie sa dá influencerstvo dokonca už aj študovať ako seriózny akademický odbor. Aj o tom sa dočítate v riadkoch nižšie. Poďme na to.
Influencer, či influencerka je pojem, ktorý označuje človeka s vysokým dopadom na svojich fanúšikov. Najčastejšie sú takto označovaní slávni umelci, športovci, ale v posledných rokoch aj tzv. internetové celebrity, respektíve internetové osobnosti.
Ich spomenutý dosah na fanúšikov využívajú aj známe značky a spoločnosti, ktoré s nimi chcú rôznymi formami spolupracovať. Tento spôsob zárobku influencerov je čoraz populárnejší a mnoho zástupcov najmä mladej generácie dúfa, že sa raz bude živiť práve takto. Ako sme už spomenuli v úvode, najnovšie sa dá influencerstvo už aj študovať.
V Írsku vznikol švorročný študíjný program s bakalárskym diplomom v odbore influencerstvo. Celé to pôvodne začalo letným digitálnym kurzom, ktorého sa vtedy zúčastnilo viac ako 350 záujemcov. Po pár rokoch kurzov sa organizátori rozhodli posunúť toto netradičné vzdelávanie na vyššiu úroveň.
Women wearing heavy makeup are viewed (by both men and women) as having less human-like traits compared to women not wearing makeup, new study shows. Faces are also perceived as being more sexualized when wearing makeup, which indicates that sexualization can be communicated through facial cues.
byu/HeinieKaboobler inpsychology
Po dvoch rokoch práce sa letný kurz zmenil na štvorročné štúdium s bakalárskym titulom v odbore Tvorba obsahu a sociálne médiá. Má plnohodnotnú akreditáciu a minulý mesiac privítal prvých 15 študentov. Tých učia, ako získať pozornosť online publika a ako tvoriť obsah na platformy Instagram, TikTok, či YouTube. Samozrejme, v neposlednom rade sa študenti učia aj to, ako dosiahnuť zdroje príjmov.
Na záver len uveďme, že pojem influencer bol oficiálne pridaný do slovníka počas roku 2019 a označuje sa ním osoba, ktorá je známa prostredníctvom sociálnych médií a ktorá používa svoju popularitu na podporu, propagáciu alebo vzbudenie záujmu o produkty a značky, často výmenou za platbu.