Film „The Zone of Interest“: nový film o holokauste odkrýva mechanizmy genocídy + OFICIÁLNY TRAILER

The Zone of Interest začína predstavením manžela, manželky a ich rodiny na pikniku pri rieke. Scéna pôsobí idylicky. Krátko nato sa rodina vracia domov. Všetko sa zdá normálne – no pri bližšom pohľade zistíte, že majú odznaky SS, elitnej stráže nacistického režimu.

Táto scéna ukazuje, prečo je film taký znepokojujúci. Zobrazuje každodenný život veliteľa Osvienčimu Rudolfa Hössa (Christian Friedel), jeho manželky Hedvigy (Sandra Hüller) a ich rodiny – no industrializované, genocídne násilie sa neustále šíri v pozadí a na periférii.

Film spisovateľa a režiséra Jonathana Glazera prostredníctvom precízneho nastavenia kamery a strihu zobrazuje scénu po scéne každodennej rutiny Rudolfa, Hedvigy a ich detí. Rovnako ako sa divák ponára do týchto scén a možno až znepokojivo sa spája s týmito postavami.

Produkčný dizajnér Chris Oddy a jeho tím postavili Hössov dom a vysadili záhradu od nuly. Kulisy boli vyrobené na mieste v Poľsku, priamo vedľa Osvienčimu, s použitím podrobných historických záznamov a fotografií. Zatiaľ čo domáce scény Hössa a jeho rodiny sú rutinou, zvukový dizajn Johnnieho Burna je drsný a neustály.

Zdroj: Pixabay/Pexels

Nepretržitý, nízko položený, priemyselný bzučivý zvuk sa prehráva. Jeho zdroj nie je zobrazený, ale mohol by to byť zvuk krematórií. Ako rodina žije každodenným životom, ozývajú sa vzdialené výkriky, krik, štekot psov a výstrely. Zdá sa, že Hössovci ich neregistrujú, zjavne znecitlivení. Film je formálne prísny.

Využíva skryté kamery, ktoré Glazer predtým nasadil v doku-fike Under the Skin (2013). S kameramanom Łukaszom Żalom Glazer rozmiestnil okolo domu Höss desať pevných kamier a 20 mikrofónov. Żal opísal, ako sa on a Glazer snažili používať výlučne prirodzené osvetlenie, aby sa vyhli estetizácii nemysliteľného.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Het Parool (@hetparool)

Film „The Zone of Interest“ je znepokojujúci, pretože zobrazuje páchanie holokaustu ako normálne, a preto necháva na divákovu predstavivosť, že ktokoľvek, v správnych podmienkach, môže byť zodpovedný za nevysloviteľné veci.

Zdroj

Vybrané pre vás:

Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre