in

Režisér filmu „Godzilla Minus One“ by mohol získať vzácnu nomináciu na Oscara za vizuálne efekty

Tento víkend sa konalo každoročné podujatie pred nomináciou a hlasovaním na Oscara, ktoré obsahuje 10 filmov svojej kategórie z užšieho výberu. Členovia poroty si mohli pozrieť pôsobivú a rôznorodú prácu od veľkorozpočtových filmov, ako je Marvel’s Guardians of the Galaxy Vol. 3, až po 15 miliónový Godzilla Minus One od japonského Toho, cez vzácny animovaný film Spider-Man: Across the Spider-Verse.

Tím, ktorý pracoval na filme Godzilla Minus One v rozhovore s pomocou prekladateľa ponúkol očarujúci pohľad na svoju prácu, ktorá zahŕňala inovácie – od práce s postavami až po vodu – s cieľom dokončiť 610 VFX záberov filmu s obmedzeným rozpočtom a len 35 umelcami.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Notjustatoys (@notjustatoys)

Táto jedinečná situácia tiež znamenala, že Godzilla bola jedným z niekoľkých filmov, ktorý získal 4 nominácie za kreatívne príspevky – v tomto prípade vrátane režiséra filmu Takashiho Yamazakiho a skladateľa Tatsujiho Nojima.

V skutočnosti by Yamazaki mohol byť prvým režisérom uznaným v tejto kategórii, odkedy Stanley Kubrick dostal Oscara za VFX vo svojom prelomovom filme z roku 1968 2001: Vesmírna odysea. Pred prípravou, ktorá sa konala v sobotu v múzeu akadémie a ktorá sa tiež vysielala naživo, komisia pobočky VFX už preverila všetkých jednotlivcov a ich kreatívnych prispievateľov do užšieho výberu filmov.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kaiju Feats (@kaiju.feats)

Medzi nimi sú Indiana Jones, ale aj Dial of Destiny, ktorých štyri mená zahŕňali producentku VFX Kathy Siegel, aj keď producenti sa pri tomto ocenení zvyčajne nezohľadňujú. Pred rokom podnietila akcia VFX väčšiu konverzáciu, keď vyšlo najavo, že jeden z filmov Top Gun: Maverick, ktorých PR príbeh sa prinajmenšom spočiatku sústreďoval na tréning hercov a živé natáčanie, v skutočnosti obsahoval 2 400 VFX záberov vrátane vytvorenie plne CG lietadiel.

Zdroj: lincolnblues/Flickr

Zdôrazňuje to, čo niektorí odborníci na VFX tvrdia, že je to niekedy prax – marketingové oddelenia v štúdiách zdôrazňujú, ako produkcie robia veci reálne, ale nie vždy vykresľujú úplný obraz, pokiaľ ide o VFX. „Je to do takej miery, že kvôli tomu prídu o nominácie a Oscary,“ tvrdil člen pobočky VFX v článku The Hollywood Reporter na túto tému uverejnenom minulý rok.

Nominácie na 95. ročník cien Akadémie budú známe 23. januára.

Zdroj

   
Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre