Podľa vývojára rozšírenia SponsorBlock, ktorý slúži na preskakovanie sponzorovaných segmentov vo videách, YouTube momentálne experimentuje so serverovým vkladaním reklám. Toto riešenie by znamenalo, že reklama bude teraz súčasťou samotného videa, ktoré sa streamuje do vášho zariadenia, namiesto toho, aby bola doručená samostatne na desktopový web alebo mobilného klienta.
Súčasný prístup umožňuje blokovačom reklám zachytiť a neukázať reklamu alebo ju úplne preskočiť. S novou metódou by reklamy mali byť nerozoznateľné od samotného videa, a žiadne Ad-Blocky by ich tak nemali detekovať a rušiť.
YouTube is currently experimenting with server-side ad injection. This means that the ad is being added directly into the video stream.
This breaks sponsorblock since now all timestamps are offset by the ad times.
— SponsorBlock (@[email protected]) (@SponsorBlock) June 12, 2024
Server-side ad injection predstavuje širší problém pre plné blokovače reklám, proti ktorým YouTube v poslednom roku bojoval rôznymi spôsobmi: zablokovaním prehrávača po 3 vyblokovaných reklamách alebo automatickým preskočením videa na koniec, ak máte v prehliadači aktívne Ad-Block rozšírenie.
What is youtube gonna do when I ignore this?
byu/junkieboy05 inyoutube
Po prehliadačových rozšíreniach sa Google zameral na tretie strany, ktoré sú populárne na mobilných zariadeniach. Ako vždy, Youtube používateľom odporúča predplatiť si YouTube Premium, ktoré ponúka ako jediné správne riešenie, ak nechcete pozerať reklamy.
A ľudia sú, pochopiteľne stále viac a viac pobúrení tým, ako sa spoločnosť aktívne snaží bojovať proti slobode rozhodnutia jednotlivca o tom, či chce byť reklamám vystavovaný a v akej miere, a doslova dojiť peniaze z možnosti nekonečný prítok reklám vo videách zastaviť.
Intenzita a dĺžka týchto reklám sa totiž rapídne zhoršuje, rovnako ako nenažranosť spoločností ako je Youtube. Obsah týchto reklám dokonca často nie je správne kontrolovaný, a preto sa na platforme často objavia podvodné alebo hazardné reklamy a reklamy so sexuálnym podtónom.