Známy mechanik radí vodičom: Jazdenie „na rezerve“ ničí drahú súčiastku na vašom aute

Každý z nás tankuje do svojho auta inak. Nielen, čo sa týka rozdelenia samotných palív – benzín, diesel, LPG, elektro – ale aj čo sa týka množstva daného paliva. Pomerne častým javom na našich cestách je tzv. jazdenie na rezerve, teda jazdenie aj vtedy, keď už svieti kontrolka nádrže paliva, ktorá tým signalizuje posledné zostávajúce množstvo, teda dojazd.

Možno nie každý z vás vie, že samotné tankovanie paliva nesúvisí len s obsahom v nádrži. Ako uviedol mechanik Imran Sokwala, známy na sociálnych sieťach, palivo slúži nielen na fungovanie motora, ale taktiež aj chladí palivové čerpadlo auta.

Gas station at night with cars refueling
Zdroj : Maurício Guardiano | Unsplash

Je to súčiastka, ktorá dopravuje palivo z nádrže do ďalších častí motora. Pri jazde na rezervu alebo ešte sa zvykne hovorievať „na výpary“, nie je dostatok paliva na to, aby sa palivové čerpadlo chladilo dostatočne.

Tým dochádza k jeho prehrievaniu, čo, samozrejme, skracuje čas jeho životnosti. Pri najbližšom (ne)tankovaní teda myslite nielen na kontrolku pred vami, ale aj na ďalšie oblasti vášho auta. Veríme, že vaše palivové čerpadlo vám bude slúžiť čo najdlhšie.

Zdroj 1, Zdroj 2

Vybrané pre vás:

Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Najlepšie hodnotené
Najnovšie Najstaršie
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre