Od uvedenia filmu Barbie s Margot Robbie sa predaj bábik Barbie údajne zvýšil a z veľkej časti to vraj môže byť kvôli tomu, že dospelí diváci hľadajú emocionálnu podporu práve v týchto bábikách. Píše o tom NY POST.
Nedávno dospelí na sociálnych sieťach začali zdieľali svoje novo zakúpené bábiky Mattel a vysvetľovali, že sa práve vďaka Barbie snažia opäť prepojiť s vlastným detstvom.
Hashtag #emotionalsupportbarbie (emocionálna podpora barbie) má na TikTok viac ako 1,9 milióna videní a obsahuje videá dievčat a žien – a dokonca aj mužov –, ktorí si kupujú Barbie, ktoré vyzerajú ako ony, reprezentujú ich kariéru alebo ich inšpirujú, aby boli ich autentickými ja.
O tom, že táto metóda funguje, navyše svedčia aj komentáre pod týmito príspevkami.
„Moja dcéra mi kúpila americkú bábiku, pretože som ju ako dieťa nikdy nemala. Určite to niečo vo mne lieči,“ napísala napríklad jedna žena.
Oficiálny profil pre životný štýl a vzťahy YourTango na TikToku tiež nedávno zverejnil video, v ktorom tvrdí, že ženy, ktoré si kupujú Barbie na emocionálnu podporu, berú svoj život späť do svojich rúk.
„Očakáva sa, že keď ako ženy vyrastieme, vyrastieme z detských vecí, ako sú bábiky, a necháme ich za sebou. Muži majú tiež určitý tlak, aby dospeli, ale stále majú videohry a dokonca aj súpravy Lego zamerané pre dospelých. Ženy sa nemusia nutne hrať v dospelosti rovnako ako muži,“ hovorí sa ďalej vo videu.
Kristin Flora, profesorka psychológie na Franklin College v Indiane, pre CNN povedala: „Máme dosť veľký výskum, ktorý ukazuje výhody hier pre deti. Čoraz viac však máme vedecké dôkazy, že hranie sa je prospešné aj pre dospelých, najmä v oblasti duševného zdravia.“
Ukazuje sa tak, že by Barbie mohla ženám pomôcť nielen, čo sa týka sebavedomia, ale tiež v prípade depresie a snahe o optimizmus.