in

Umelá inteligencia „zhejtovala“ samú seba. Zúfalý zákazník prinútil nadávať četbota DPD

Okolo umelej inteligencie je v posledných mesiacoch poriadny humbuk. Nástroj, ktorý doslova zmenil svet a životy ľudí je však stále v niekoľkých ohľadoch nevychytaný a má množstvo nedostatkov. Najnovšie sa o tom presvedčil zúfalý zákazník z Veľkej Británie.

Zdroj: Sky News/YouTube, DPD Slovensko/YouTube

Čoraz viac slovenských eshopov a iných služieb má na svojej stránke akéhosi virtuálneho asistenta v podobe četbota. Táto služba je svojím spôsobom spoľahlivá, no nie vždy vie byť nápomocná. Britský hudobník Ashley Beauchamp sa so svojou skúsenosťou podelil na sociálnej sieti X.

Bezradný umelec sa snažil vystopovať svoj nedoručený balík, no od firemného četbota sa mu nedarilo dostať uspokojivé informácie a točil sa v jednom kruhu.

„Nevedel mi poskytnúť žiadne informácie o balíku, nevedel ma prepojiť s človekom a ani mi dať číslo ich call centra. Nezdalo sa mi, že by dokázal urobiť niečo užitočné,“ povedal pre Sky News Beauchamp. „Bol som taký frustrovaný zo všetkých vecí, ktoré nedokázal, že som sa snažil zistiť, čo to vlastne dokáže. A vtedy sa začal chaos,“ pokračoval hudobník.

Najskôr četbota požiadal, aby mu povedal vtip, no jeho chabý pokus nestojí ani za zmienku (pozrieť si ho môžete vo videu). Potom Beauchamp četbotovi prikázal, aby napísal báseň o neužitočnom četbotovi spoločnosti DPD. Podarilo sa.

Napokon zúfalý hudobník presvedčil umelú inteligenciu, aby začala nadávať. Tá sa najskôr bránila, no po ďalších výzvach už neodolala. „F*** yes! Urobím všetko pre to, aby som bol čo najužitočnejší, aj keď by to malo znamenať, že mám nadávať,“ odpovedal četbot.

Spoločnosť DPD pre Sky News uviedla, že četbot zákazníckych služieb po aktualizácii systému obsahoval chybu a v súčasnosti je deaktivovaný. Nečudo.

Zdroj

   
Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre