in

EA štúdio chce začať k vývoju hier používať generatívnu AI čo najskôr, hovorí CEO

AI dokáže byť veľkým pomocníkom vo všetkých smeroch. Pokiaľ človek dokáže používať správne príkazy a dokáže zhodnotiť alebo overiť si správnosť výsledku, AI môže byť efektívnym zdrojom pre výučbu, inšpiráciu, skvelým korektorom textu, a zastane i mnohé iné funkcie.

Zdroj: Pexels / Tara Winstead

Generatívna umelá inteligencia dokáže z tvorby niečoho konkrétneho ubrať hodiny až dni práce. To, na čom človek musí pracovať celé dni, má AI vytvorené v priebehu pár sekúnd. Napriek tomu, že veľa ľudí nesúhlasí s tým, aký potenciálny dopad môže mať tento fakt na určité profesie a na kvalitu, respektíve originalitu, ktorú AI do svojich výtvorov vložiť nedokáže, nemôžeme vyvrátiť, že AI je časovo veľmi efektívna.

Zdroj: EA

A CEO štúdia Electronic Arts, Andrew Wilson, si to myslí tiež. Podľa jeho slov na stretnutí s investormi by generatívna AI nie len že urýchlila vývoj hier, no umožnila by tvorbu oveľa väčších svetov s bohatším príbehom a väčším množstvom zaujímavých postáv. Tvrdí, že potenciál je tak vysoký, že vývojári EA nevedia v pokoji obsedieť na stoličke od nedočkavosti, kedy budú môcť nasadiť AI do svojich procesov.

Zdroj: EA

Nie je to prvé ani posledné štúdio, ktoré chce do procesov výroby implementovať generatívnu umelú inteligenciu. Podľa výskumu Game Developers Conference je dokonca faktom, že približne 31% herných vývojárov už generatívnu AI používa. Z väčšej časti je využívaná pre odvetvie margetingu, a manažmentu, a zatiaľ len z malej časti na samotné programovanie.

Zdroj: EA

Ľuďom sa všeobecne nepáči predstava, že by bolo dovolené, používať generatívnu AI napríklad na tvorbu modelov, obrázkov a iných kreatívnych aspektov do hier, ktoré sú momentálne prácou umelcov. Nie len, že by to zobralo prácu mnohým ľuďom, no zároveň je pravda, že generatívna AI tvorí nové obrázky a modely z už existujúcich diel reálnych umelcov, z ktorých väčšina nikdy nedala vyslovený súhlas, aby boli ich diela použíté takýmto spôsobom.

Zdroj: EA

Andrew Wilson so svojimi predstavami však ide ešte ďalej a predstavil myšlienku toho, aký potenciál by v budúcnosti pre hry malo, keby bola generatívna AI vložená do rúk hráčov vrámci hier, a teda každý hráč by mohol v hre zažívať úplne iné jedinečné dobrodružstvo.

Zdroj: EA

Niekoľkokrát zdôraznil, že využívaním umelej inteligencie neplánuje nahradiť procesy alebo prácu jednotlivcov, ale rozšíriť procesy a tvorbu o nové možnosti a vylepšenia. Všetci však veľmi dobre vieme, že predplatné nejakého programu je lacnejšie ako skupina ľudských zamestnancov, a práve EA sú notoricky známi svojou finančnou nenažranosťou.

Zdroj

   
Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre