Zdá sa, že najväčšie videoherné štúdiá v týchto dňoch pracujú výhradne na tom, predbehnúť svojich konkurentov vo vymýšľaní tých najhlúpejších a najotravnejších spôsobov, ako z hráčov vytiahnuť čo najviac peňazí. Skiny za najmenej 20 EUR, New Game + schovaný za dodatočnou investíciou do hry, Season Passy, každá nová funkcia ponúkaná ako separátne rozšírenie na dodatočné zakúpenie, predplatné, a zoznam sa stále predlžuje.
Posts from the diablo4
community on Reddit
Zdá sa, akoby štúdiá venovali stratégii finančnej nenažranosti viac, ako venujú samotnému vývoju hry. A to je často vidieť na množstve technických chýb a bugov hlavne krátko po vydaní novej hry, zatiaľ čo in-game shop zväčša vždy funguje bezchybne. Preto sa poslednou dobou často stáva, že hry od malých indie vývojárov prekvapujú lepšou kvalitou než veľké AAA štúdiá, a to aj napriek tomu, že majú niekoľkonásobne menší rozpočet.
Electronic Arts, štúdio, ktoré stojí za množstvom športových hier ako je napríklad FIFA, no aj hier iných žánrov, ako je napríklad Battlefield, Mass Effect, The Sims, Titanfall alebo Apex Legends, sa radí medzi jednu z tých najnenažranejších videoherných spoločností dnešnej doby a neustále prichádza s novými spôsobmi, ako sa v tomto rebríčku naďalej udržať tak vysoko.
Napriek tomu, že sa týmto nápadom EA už v minulosti zaoberali, rozhodli sa späť priviesť myšlienku vsunutia reklám priamo do hier. V roku 2020 napríklad pridali reklamu na show The Boys do hry UFC 4, ktorá vyskočila uprostred každého zápasu. Hráči boli tak znechutení, že EA boli nútení tieto reklamy úplne odstrániť.
EA once attempted in-game advertising in 2006 with the Battlefield 2142 series. As opposed to micro-transaction + dlc hell, this is almost preferred.
byu/brighterside ingaming
V iných hrách bolo možné sledovať trochu pasívnejšie reklamy ako politického, tak aj komerčného charakteru, napríklad banery alebo nápisy spojené s voľbami polických strán a osobností alebo obaly od pochutín ako sú napríklad Doritos či Pepsi.
S akýmkoľvek spôsobom nás však EA prekvapí tentokrát, je celkom isté, že hráčska komunita im venuje rovnaké množstvo nesúhlasu, akú im venovala aj v minulosti. CEO Andrew Wilson ale sľubuje, že tentokrát bude implementácia oveľa premyslenejšia, aby tieto reklamy hráčom nijakým spôsobom neprekážali.
Keď sa nad tým zamyslíte, váš deň je plný reklám, nech robíte čokoľvek. A očividne z ich spárov neunikneme ani v hrách.