Pár dní pred vydaním tejto pirátskej lodnej hry tvrdil CEO Yves Guillemot hráčom a hlavne investorom, že táto hra vyjde úplne kompletná (narozdiel od iných čerstvých vydaní od Ubisoftu, ktoré boli dokončené vždy len čiastočne) a prekope herný svet nie ako triple-A hra, ale dokonca ako quadruple-A hra. Každý, kto si Skull and Bones zahrá, bude vidieť, aká obrovská a dobrá táto hra je.
A týmto argumentom sa samozrejme snažil odôvodniť cenu, za ktorú je Skull and Bones ponúkaná, a to aj napriek tomu, že je prezentovaná ako live-service hra, teda bude obsahovať kopu mikrotransakcií. Hra ponúka kozmetické predmety, battle pass a iné funkcie, ktoré si môžete kúpiť za prémiovú menu, ktorú si samozrejme musíte kúpiť za reálne peniaze.
Našťastie, zatiaľ sa neprejavilo, že by hra podporovala pay-to-win, zakúpené predmety sú teda čisto kozmetické a nepredstavujú pre hráča žiadnu výhodu oproti iným hráčom alebo uľahčenie hry ako takej.
A koľko teda táto hra stojí? Za cenu plnej singleplayer hry, teda 60 EUR, dostanete štandardnú edíciu, no ešte pred tým, ako sa rozhodnete pre túto kúpu, môžete si Skull and Bones na 8 hodín vyskúšať celkom zadarmo.
Komunite však z oficiálneho vydania „dekel neodletel“ a kritici nesúhlasia s vyjadrením CEO o quadruple-A hre. Skull and Bones bola vo vývoji približne 11 rokov a jej oficiálne vydanie bolo niekoľkokrát odložené. Ubisoft Singapore bol hlavným tímom, ktorý mal túto hru na starosti, a podľa verejných informácií si vedenie tohto tímu často odporovalo a odmietalo počúvať spätné väzby vývojárov.
A presne tak hra aj vyzerá. Skull and Bones obsahuje veľa nádherných ostrovov, na ktorých môžete nájsť pekne nadizajnované mestá a usadlosti. Ak si však myslíte, že môžete len tak vystúpiť z vašej lode a ísť sa poobzerať po súši, možno vás prekvapí, že táto „quadruple-A“ hra veľmi nepočítala s tým, že by ste niečo také mohli chcieť urobiť. A na miestach, na ktorých zo svojej lode vystúpiť môžete, vás nečaká plná, živo pôsobiaca usadlosť, ale naopak mesto duchov, v ktorom nájdete jednu alebo dve postavy, z ktorých sa nakoniec aj tak vyliahnu obchodníci, ktorí väčšinou nepredávajú nič hodnotné.
Cut-scény vyzerajú horšie ako v hrách, ktoré vyšli desať rokov dozadu a misie sú po chvíľke značne repetitívne. Napriek tomu sa o hre dá povedať aj pár pozitív. Boj na lodiach je pomerne zábavný a plynulý. V tomto bode sa však musíme vrátiť k negatívam, pretože pirátska lodná hra bez možnosti nalodiť sa na nepriateľskú palubu a viesť boj priamo na nepriateľskej lodi? To by malo byť samo o sebe považované za trestný čin.
Skull and Bones malo veľký potenciál vyplniť dieru na hernom trhu, no Ubisoft sa tejto príležitosti nechopil. Napriek tomu nemôžeme povedať, že si hra subjektívne nezískala určitú časť hráčov. Ak sa však na stavbu tohto „prelomového“ diela pozrieme objektívne a zoberieme do úvahy klamlivé slová Ubisoftu, nevyhneme sa pocitu sklamania. Ako sa bude hra a jej komunita vyvíjať uvidíme časom, no veľa z nás očakáva, že táto loď pôjde pomerne rýchlo ku dnu.