V poslednej dobe zažívame jedno sklamanie za druhým, keď ide o vydania hier. Takmer každá novovydaná hra vychádza viac alebo menej pokazená s nespočtom buggov alebo nedokončená. Alebo, ako to bolo v prípade nedávneho vydania hry “The Day Before”, ktorá bola zo Steamu krátko po vydaní stiahnutá a všetkým hráčom boli vrátené peniaze, pretože vydaný produkt nemal nič spoločné s tým, čo bolo behom vývoja a pre predpredaj sľubované, a hra bola prakticky úplne nefunkčná.
Staré známe pravidlo hovorí, že by človek nikdy nemal kupovať hry v predpredaji, a toto pravidlo vzniklo ešte skôr, než prišlo napríklad problémové vydanie hry Cyberpunk 2077. Aj tu sa vývojár, CD Project Red, trochu popálil na falošných predčasných sľuboch, aj keď si medzičasom zvládli opäť vylepšiť reputáciu.
Zoznam hier, ktoré boli v deň vydania hrateľné úplne bez problémov sa čím ďalej tým viac zmenšuje, zatiaľ čo zoznam hier, ktoré vychádzajú nekompletné, nefunkčné alebo v úplne inom stave, než aký bol sľubovaný, sa čím ďalej tým viac predlžuje.
Hráči sa zhodli na tom, že možným riešením, aby si ľudia nekupovali v predpredaji hry, ktorých kvalita v deň oficiálneho vydania nie je garantovaná, alebo sa vedeli lepšie rozhodnúť, či si chcú hru kúpiť ešte pred oficiálnym vydaním, by bola vývojármi ponúkaná možnosť krátkej demo verzie hry.
Tieto demo verzie by museli vierohodne reprezentovať pripravovaný produkt. Veľa ľuďom sa tento nápad veľmi zápačil, no našli sa aj skeptici, ktorí tvrdia, že v prípade hrateľných demo verzií pre pripravované hry sa môže stať, že sa bude vývojár príliš sústrediť práve na demo a nevynaloží rovnaké úsilie na celú hru.