Ak chcete hrať kooperatívne hry, ktoré vyžadujú viac ako jedného hráča alebo sú jednoducho oveľa zábavnejšie minimálne vo dvojici, no nemáte žiadnych kamarátov, pretože vás reálni ľudia desia alebo otravujú, Google sa o vás postará.
Pomocou technológie DeepMind, Google vyvíja AI spoločníka menom Scalable Instructable Multiworld Agent, skrátene SIMA, ktorý bude schopní fungovať ako váš plnohodnotný herný parťák.
Google’s SIMA: A more human-like AI gaming companion unlike NPCshttps://t.co/4QDy5X7Zca
— Interesting Engineering (@IntEngineering) March 14, 2024
Jasné, veľa iných hier, predovšetkým role-playing hier ako napríklad Dragon´s Dogma, Baldur´s Gate 3 atď., obsahuje AI spoločníkov, ktorí bojujú po vašom boku a občas dokonca majú svoj vlastný príbeh, ktorým sa môžete prelúskať. Títo AI spoločníci väčšinou nie sú práve najchytrejší a často ani najsilnejší. SIMA by mala byť schopná rozumieť príkazom hráča a zároveň chápať svoje virtuálne prostriede priamo v hre, aby s hrou interagovala čo najviac ako autentický, živý hráč.
Google DeepMind just introduced SIMA, an AI agent that can follow natural language instructions to perform tasks across video games.
SIMA is a glimpse into the future of gaming, where AI agents will become dynamic sidekicks/companions rather than just opponents. pic.twitter.com/6aiaxyF9gw
— Rowan Cheung (@rowancheung) March 14, 2024
Google zatiaľ uzatvoril zmluvy o spolupráci s ôsmimi štúdiami, a SIMA bude spočiatku testovaná na hrách ako je Valheim, Goat Simulator 3, No Man´s Sky a iné. Toto sú práve hry obsahujúce otvorený svet, na ktorých sa SIMA bude najlepšie učiť voľnému pohybu a interakcii s prostredím poskytujúcim mnohé možnosti.
V tomto momente dokáže program úspešne rozpoznať a vykonať približne 600 jednoduchých úloh zahŕňajúcich navigáciu, interakciu s objektmi a prácu s menu vrámci fukcií hry, napríklad stavanie náradia, zbraní a podobne.
Google upozorňuje, je program je stále v rannom štádiu vývoja a implementáciou do rôznych videohier bude schopná učiť sa, rozvíjať svoje schopnosti a jednoduchšie sa prispôsobovať.
Sme zvedaví, ako by to mohlo ovplyvniť budúcnosť online hier pre viacerých hráčov.