AI dokáže byť veľkým pomocníkom vo všetkých smeroch. Pokiaľ človek dokáže používať správne príkazy a dokáže zhodnotiť alebo overiť si správnosť výsledku, AI môže byť efektívnym zdrojom pre výučbu, inšpiráciu, skvelým korektorom textu, a zastane i mnohé iné funkcie.
Generatívna umelá inteligencia dokáže z tvorby niečoho konkrétneho ubrať hodiny až dni práce. To, na čom človek musí pracovať celé dni, má AI vytvorené v priebehu pár sekúnd. Napriek tomu, že veľa ľudí nesúhlasí s tým, aký potenciálny dopad môže mať tento fakt na určité profesie a na kvalitu, respektíve originalitu, ktorú AI do svojich výtvorov vložiť nedokáže, nemôžeme vyvrátiť, že AI je časovo veľmi efektívna.
A CEO štúdia Electronic Arts, Andrew Wilson, si to myslí tiež. Podľa jeho slov na stretnutí s investormi by generatívna AI nie len že urýchlila vývoj hier, no umožnila by tvorbu oveľa väčších svetov s bohatším príbehom a väčším množstvom zaujímavých postáv. Tvrdí, že potenciál je tak vysoký, že vývojári EA nevedia v pokoji obsedieť na stoličke od nedočkavosti, kedy budú môcť nasadiť AI do svojich procesov.
Nie je to prvé ani posledné štúdio, ktoré chce do procesov výroby implementovať generatívnu umelú inteligenciu. Podľa výskumu Game Developers Conference je dokonca faktom, že približne 31% herných vývojárov už generatívnu AI používa. Z väčšej časti je využívaná pre odvetvie margetingu, a manažmentu, a zatiaľ len z malej časti na samotné programovanie.
Ľuďom sa všeobecne nepáči predstava, že by bolo dovolené, používať generatívnu AI napríklad na tvorbu modelov, obrázkov a iných kreatívnych aspektov do hier, ktoré sú momentálne prácou umelcov. Nie len, že by to zobralo prácu mnohým ľuďom, no zároveň je pravda, že generatívna AI tvorí nové obrázky a modely z už existujúcich diel reálnych umelcov, z ktorých väčšina nikdy nedala vyslovený súhlas, aby boli ich diela použíté takýmto spôsobom.
Andrew Wilson so svojimi predstavami však ide ešte ďalej a predstavil myšlienku toho, aký potenciál by v budúcnosti pre hry malo, keby bola generatívna AI vložená do rúk hráčov vrámci hier, a teda každý hráč by mohol v hre zažívať úplne iné jedinečné dobrodružstvo.
Niekoľkokrát zdôraznil, že využívaním umelej inteligencie neplánuje nahradiť procesy alebo prácu jednotlivcov, ale rozšíriť procesy a tvorbu o nové možnosti a vylepšenia. Všetci však veľmi dobre vieme, že predplatné nejakého programu je lacnejšie ako skupina ľudských zamestnancov, a práve EA sú notoricky známi svojou finančnou nenažranosťou.