in

NPC postavy v hrách sa s nami budú rozprávať ako skutočné osoby vďaka AI

Videoherný priemysel a komunita už dlhé roky rieši otázku inteligencie a slobody v prípade NPC (non-playable character – v preklade nehrateľná postava) charakterov v hrách a takzvanú „replayability“ u predovšetkým príbehových hier. To znamená, že hra ponúka nejaké kvality aj po tom, čo už ste ju raz, dvakrát, alebo aj niekoľkokrát celú dokončili a rozhodli sa pustiť ju odznova.

Zdroj: Youtube / NVIDIA GeForce

Niektoré spoločnosti a tituly túto otázku riešia možnosťou výberu viacerých herných štýlov, ktoré prinášajú odlišné herné mechaniky, alebo existenciu odlišných výsledkov vašich rozhodnutí napríklad v prípade dialógov a možných záverov celej hry, ako tomu je napríklad u titulov Cyberpunk 2077, Dragon Age, Fallout New Vegas, Baldurs Gate 3, The Witcher 3 a mnohých ďalších.

Zdroj: Steam + Amazon + CD Project

Štandardom je však to, že väčšina monológov alebo dialógov všetkých postáv vo väčšine hier je predom zostavená ako scenár. Inak sa to momentálne ani nedá robiť, odpoveď NPC postavy môže byť maximálne náhodne vybraná z knižnice niekoľkých potenciálnych odpovedí na konkrétnu otázku. Robiť však náhodný výber niekoľkých odpovedí pre každý dialóg každej postavy v obrovských RPG tituloch musí byť trýznivé množstvo práce, a tak sa stále vraciame k určitým postavám v našich obľúbených hrách, ktoré nám dookola opakujú tú istú vetu v tej istej situácii.

Zdroj: Youtube / NVIDIA GeForce

Toto chce zmeniť Avatar Cloud Engine (ACE) technológia od spoločnosti Nvidia. Program kombinuje rozpoznávanie hovorenej reči s jej okamžitým spracovaním do textovej podoby, ktorá je následne spracovaná umelou inteligenciou, ktorá vygeneruje autentickú odpoveď, a Omniverse Audio2Face zabezpečí správne automatické animácie pohybu tela, tváre a úst postáv. Zjednodušene povedané, vy poviete čokoľvek, a postava s dušou umelej inteligencie vám bude automaticky a autenticky odpovedať, pôsobiac ako skutočná osoba s vlastnou vôľou.

Toto by malo priniesť koniec predpripraveným dialógom a namiesto toho sa nám pred nosom črtá budúcnosť hier, v ktorej by každý dialóg mohol byť absolútne unikátny, tvoriac tisícky neprebádaných možností zakaždým, keď zapnete titul s takouto technológiou.

Zdroj: Youtube / NVIDIA GeForce

Nvidia túto technológiu predstavila prvýkrát v roku 2023, no teraz sa vrátili s novinkami a sľubami, že vývoj programu ešte ani zďaleka nie je u konca. Novinkou je napríklad nová funkcia, ktorá dovoľuje NPC postavám používať pri interakciách s hráčom náhodné objekty okolo seba. Hráč tak môže napríklad požiadať postavu barmana, aby trochu stíšil svetlo v miestnosti.

Zdroj: Youtube / NVIDIA GeForce

Interakcia s týmito AI NPC postavami prebieha pomocou mikrofónu, program je teda doslova schopný zaznamenať váš hlas, spracovať, čo ste povedali, a následne na to reagovať. V prípade demo verzie od Nvidie, ktorá slúži ako show-case pre túto technológiu, môže hráč dokonca vložiť ľubovoľnú tému, o ktorej by sa dve NPC postavy v ukážke mali rozprávať, až dokiaľ ich vy sami nevyrušíte. Môžete tú istú tému zadať aj 10-krát, rozhovor bude vždy znieť inak.

Nvidia sa pochválila, že spoluprácu s touto technológiou si už vyžiadalo hneď niekoľko herných gigantov ako napríklad MiHoyo, NetEase Games, Tencent, Ubisoft a ďalšie.

Zdroj

   
Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre