in

Juhokórejský tím League of Legends vyhral zlato na Ázijských hrách. Hráči si zabezpečia vojenskú výnimku.

Juhokórejský tím League of Legends porazil Taiwan na Ázijských hrách napriek tomu, že nemal svojho hviezdneho hráča, čím získal nielen zlatú medailu, ale aj výnimku z vojenskej služby.

V Južnej Kórei zákon oslobodzuje športovcov, klasických a tradičných hudobníkov, baletných a iných tanečníkov od vojenskej služby, ak získali najvyššie ocenenie v určitých súťažiach a sú hodnotené ako osoby so zvýšenou národnou prestížou.

Zdroj: Yveltal/Wikimedia

O tom, či by mali byť online hráči zahrnutí do výnimky, sa v Južnej Kórei diskutovalo. V esports aréne Hangzhou sa počas zápasov o zlatú medailu nenašli žiadne známky nesúhlasu. Nakoniec ich tím porazil Taiwan.

Dominantný juhokórejský tím ani nepotreboval extra stimul v podobe fanúšikov mávajúcich domácimi vlajkami, pretože na turnaji zostal neporazený. Poraziť Južnú Kóreu sa nepodarilo ani konkurenčnej Číne.

Zdroj: Republic of Korea Flickr from Seoul, Republic of Korea / Korea.net / Wikimedia

Juhokórejský Lee „Faker“ Sang-hyeok – známy ako League of Legends GOAT – bol chorý a nehral vo finále proti Taiwanu. Keďže však hral v predchádzajúcich hrách, bola mu udelená aj výnimka z vojenskej služby, ktorú musia všetci práceschopní muži vo veku 18 až 28 rokov vykonávať. 27-ročný Lee mal teda šťastie.

Jeho spoluhráči však obdivuhodne zabrali, keď porazili Taiwan v dvoch zápasoch.

Zdroj: Yveltal/Wikimedia

„Bol som smutný, že som nehral v zápase o zlatú medailu,“ povedal Lee, ktorý pri odovzdávaní zlatých medailí stále zožal najväčší potlesk na pódiu. „Z tímového hľadiska však každý odviedol dobrú prácu, takže si myslím, že víťazstvo v šampionáte je to najdôležitejšie, nech sa už podarí akokoľvek.“

Čínsky tím League of Legends získal bronz a prekonal silnú výzvu z Vietnamu.

Keďže globálny trh s hrami pokračuje sa stále rozmáha, čo sa počtu hráčov a výnosov týka, e-šport po prvýkrát zaujal svoje miesto na Ázijských hrách ako súťažný šport a obľúbilo si ho aj publikum. Ide o jediné podujatie, na ktoré museli organizátori zaviesť systém lotérie o vstupenky.

Súťaž esports obsahuje päť počítačových hier a dve mobilné hry, ktoré pokrývajú online bojovú arénu pre viacerých hráčov a hry pre jedného hráča.

League of Legends je jednou z najpopulárnejších hier, kde proti sebe stoja dva tímy po piatich šampiónoch v snahe zničiť základňu toho druhého.

Účelovo postavená e-športová aréna s kapacitou 4 500 miest bola kompletne plná na oboch zápasoch, pričom diváci sledovali hráčov na kruhovom pódiu alebo na veľkých televíznych obrazovkách. Niektorí sa pri povzbudzovaní svojich tímov obliekli ako šampióni League of Legends.

Hráči hrali pomocou klávesníc a myší, sedeli na herných stoličkách a komunikovali cez slúchadlá.

Esports bol prvýkrát predstavený na posledných ázijských hrách v Jakarte v Indonézii ako ukážkový šport a ukázal sa neuveriteľne populárny, takže bol tento rok pridaný do súťaže v Hangzhou.

Okrem League of Legends zostavu tvorili: Arena of Valor Asian Games Version (známa aj ako Honor of Kings); Verzia ázijských hier Peace Elite (známa aj ako PUBG Mobile); Dota 2; Dream Three Kingdoms 2; Street Fighter V: Champion Edition; a EA Sports FC (známy aj ako FIFA Online 4).

Súťažné formy sa líšili podľa žánru, ale za každú hru boli udelené zlaté medaily.

Čína získala zlato v Arena of Valor, Thajsko získalo zlato v EA Sports FC a Južná Kórea v Street Fighter V. Kim Gwanwoo, Juhokórejčan, ktorý vyhral zlato v hre Street Fighter, mal 44 rokov, čiže vojenská výnimka nebola v hre.

Newzoo, výskumná spoločnosť, ktorá sa špecializuje na sledovanie globálneho trhu s hrami, vo svojej ročnej analýze zverejnenej minulý mesiac predpokladá, že počet hráčov na celom svete dosiahne v roku 2023 3,38 miliardy, čo je medziročný nárast o 6,3 %. Očakáva sa, že ročné tržby vzrastú o 2,6 % na 187,7 miliardy USD.

Medzinárodný olympijský výbor sa túžobne zameral na potenciál videohier a virtuálnych športov, aby pomohli pritiahnuť mladé publikum, a tento mesiac vytvoril formálnu komisiu pre e-šport so zameraním na virtuálne športy.

  1. Zdroj
   
Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre